Velg språk

  • en_GB
logo
logo

Bruk av Troms Billett

Den reisende er selv ansvarlig for å ha gyldig billett under hele reisen.

Dette innebærer blant annet følgende:

  • Gyldig Troms Billett må kjøpes og aktiveres før ombordstigning. 
  • Troms Billett-brukere må ha tilstrekkelig batterikapasitet på telefonen så lenge reisen varer, slik at gyldig billett kan fremvises ved kontroll. Telefon uten strøm er ugyldig billett. 
  • Ved reise med rabatterte reiseprodukter (honnør/barn, eller andre) må gyldig dokumentasjon for krav på rabatt også kunne fremvises (legitimasjon, honnørbevis o.l.). 

Troms Billett kan lastes ned her

Har du spørsmål om Troms Billett kan du finne svar her.

Ombordstigning buss

Du er selv ansvarlig for å ha gyldig billett på bussen.

Billettkjøpet må bekreftes og aktiveres før du går om bord. 

Mobilbilletter skal ikke vises uoppfordret til sjåfør ved påstigning. 

Både sjåfør og kontrollør kan kreve å se gyldig billett når som helst under reisen.

Ombordstigning hurtigbåt

Kjøp billetten når du er sikker på at det er plass ombord. 

Ved kjøp av Troms Billett skal du vise billetten til billettør, slik at denne blir validert eller registrert i billettsystemet og du får utlevert ilandstigningskort. 

Både billettør og kontrollør kan kreve å se gyldig billett når som helst under reisen. 

Overgang buss

Troms Billett for buss kan benyttes til fri overgang innenfor den sone billetten er kjøpt til. Overgangstiden er lik den gyldighet som Troms Billett viser. 

Ut over dette gir ikke Troms Billett overgangsfradrag. 

Hvis billetten utløper før reisen er avsluttet trenger du ikke kjøpe ny billett så lenge billetten var gyldig da du gikk ombord. 

Mobilnett

Bruk av mobilapplikasjonen krever bruk av mobildatanettverk (3G/4G).

Manglende tilgang til mobildata vil medføre at billetter ikke kan kjøpes med applikasjonen.

Refusjon av kjøpte billetter

Billetter kjøpt med Troms Billett (både enkeltbillett og periodebillett) aktiveres i kjøpsøyeblikket, med mindre du har angitt et senere starttidspunkt for billettens gyldighet.

Refusjon av enkeltbillett 

Dersom det kan påvises feil hos teleoperatør eller i applikasjonen som gjør at du kjøper flere billetter, refunderes billettene. Ta kontakt med TFT kundesenter enten via telefon 177, www.tromskortet.no eller personlig oppmøte på et av våre kundesentre.

Refusjon av periodebillett 

En aktivert periodebillett kjøpt med Troms Billett kan ikke stoppes, og gir derfor ingen mulighet for refusjon. Kunden er selv ansvarlig for kjøp av riktig billett-type.

Til toppen