Velg språk

  • en_GB
logo

Annet

logo
Kontakt oss

Kundekonsulent (i 50 % fast stilling) søkes til vårt kundesenter i Tromsø.

Troms fylkestrafikk (TFT) er en avdeling i samferdsels- og miljøetaten i Troms fylkeskommune. TFT planlegger, gjennomfører anbudskonkurranser, følger opp kontrakter, informerer om- og markedsfører rutetrafikk med buss, hurtigbåt og ferge i Troms fylke. Brutto budsjett i 2020 er på over 1 mrd. kr. TFT har 30 faste ansatte og vårt hovedkontor ligger på Finnsnes. Vi har ett avdelingskontor i Tromsø og ett i Harstad, samt kundesentre i Tromsø og Harstad. Kundesentrene (KS) tilhører markedsavdelingen i TFT. KS Tromsø har 6 faste medarbeidere og KS Harstad har en. I tillegg har vi en fast deltidsstilling samt flere tilkallingsvikarer. Vår kundeservice er åpen stort sett alle dager, hele året, og de ansatte i Tromsø inngår i dag i en felles turnusplan.

Stadig flere reiser kollektivt i Troms, og vi trenger derfor å styrke bemanningen på vår kundeservice. Vi har nå ledig stilling som:

Kundekonsulent (50% fast stilling) ved kundesenteret i Tromsø.

Vår nye kundekonsulent skal særlig jobbe med kundeoppfølging over skranke, på telefon og på nett, oppdatere og publisere trafikkmeldinger i våre kanaler og veilede kunder i bruk av våre digitale verktøy. Den vi søker må derfor like å jobbe med mennesker og være vant til å bruke PC og smartmobiler.
I tillegg bør du ha erfaring med salg og økonomiske transaksjoner i kassapunkt (kontant, kort- og kredittsalg) samt dagsoppgjør.

Hovedarbeidsoppgaver:

  • Kundebehandling over disk (bl.a. billettsalg, kassaoppgjør, refusjoner m.m.).
  • Informasjon om rutetider og trafikkstatus per telefon, e-post og sosiale medier.
  • Saksbehandling av kundehenvendelser via våre fagsystemer og koordinering av bestillingsturer/reservasjoner.
  • Hjelp og veiledning til kunder som benytter våre elektroniske selvbetjeningsløsninger for billettkjøp og reiseinformasjon.


Sanntid er innført på de fleste buss-, ferge- og hurtigbåtrutene i Troms. Det er kundesentrene som har primæransvar for å legge ut og oppdatere trafikkmeldinger i våre informasjonskanaler.  

 

Kvalifikasjonskrav:

  • Høyere relevant utdanning (f.eks. innen reiseliv, salg og markedsføring). Ved særlig relevant praksis kan kravet til høyere utdannelse fravikes.
  • Erfaring fra reiseliv eller tilsvarende kunderettede bransjer vil bli vektlagt
  • Gjerne erfaring fra kundeservice/callsentervirksomhet i større virksomheter
  • Gode dataferdigheter og behersker å svare på henvendelser fra kunder på norsk og engelsk
  • Gode geografikunnskaper om Troms spesielt, og Nord-Norge som landsdel generelt.

 

Vårt arbeidsspråk er norsk, men daglig besvares også henvendelser på engelsk muntlig eller skriftlig.
Søkere med annet morsmål enn nordiske språk må fremlegge dokumentasjon på bestått norskprøve nivå 3, med mindre tilsvarende eller bedre språkforståelse klart fremgår i en normal samtale.
Behersker du, i tillegg til norsk og engelsk, også et annet utbredt fremmedspråk, vil det tillegges vekt.
Opplæring i våre fagsystemer vil bli gitt.

Arbeidstiden på kundesenteret følger en turnusplan og våre vakter er på dag- og ettermiddagstid, alle ukens dager-hele året, også på helligdager og i høytider.

Vi tilbyr:

  • Du får arbeide i et offensivt og moderne miljø som er opptatt av å utvikle dialogen med våre kunder
  • Spennende arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø
  • God personalpolitikk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger som medlem av KLP
  • Vi er IA-bedrift

Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Lønn etter avtale.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Søknaden skal inneholde:

  • Søknadsbrev og CV
  • Vitnemål, attester
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)

For mer informasjon om stillingen ta kontakt med:
Fungerende leder for kundeservice Svein W. Pedersen, tlf. 905 81 672, eller markedssjef Lars Sigurd Eide, tlf. 960 19 930. 

Søknad skal sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge ID nr 164985

Søknadsfrist 10. mars 2019

 

Til toppen