Velg språk

  • en_GB
logo
logo

Har du penger til gode på mobilkonto?

Da vil du i disse dager motta en SMS fra Troms fylkestrafikk med link til denne artikkelen. Her skal vi hjelpe deg å gjøre det du må gjøre for å få pengene tilbake.

Troms fylkestrafikk skal nå tilbakebetale 1,8 millioner kroner til omlag 26 000 kunder i forbindelse med overgang til ny betalingsapp.

Om lag halvparten av alle kunder som hadde utestående penger på mobilkonto etter overgang til Troms Billett har allerede fått pengene automatisk tilbakebetalt. De som har endret sine kortopplysninger siden opprettelse av mobilkonto, for eksempel registrert nytt bankkort i Troms Mobillett, har derfor ikke fått pengene tilbakeført. Troms fylkestrafikk har jobbet for å finne en sikker og god løsning for tilbakeføring av pengene.

Slik foregår tilbakebetalingen:

Utsending av varsling via tekstmelding til de kundene dette angår starter tirsdag 9. februar 2021.

1. Varsling

Du mottar varslingsmelding i forkant av refusjon. Dette gjøres ved at vi sender en SMS til våre kunder som dette angår. Meldingen sendes fra "TFFK" som står for Troms og Finnmark fylkeskommune. Slik ser tekstmeldingen ut: 

2. Utfylling av skjema

Siden Troms fylkestrafikk ikke har personalia på kundene som har hatt mobilkonto, annet enn mobilnummer og utestående beløp, må du selv fylle ut et skjema for å få refusjon. Du må logge på gjennom ID-porten. Skjemaet vil være aktivt i tre år. Etter dette er kravet foreldet. Skjemaet tar høyde for at refusjon til barn under 15 år skal skje til foresatt.

Klikk her for skjema til utfylling. 

Elektronisk ID og barn under 15 år:

For å kunne logge seg inn på tjenester fra stat og kommune på internett må du ha en elektronisk ID. En elektronisk ID er viktig for å bekrefte at du er den du gir deg ut for å være. De fleste barn under 15 år har ikke noen form for elektronisk ID (noen unntak fra 13 år). Er du under 15 år – og ikke har tilgang til ID-porten, er barnet nødt til å få en av sine foresatte til å fylle inn skjemaet. Den foresatte logger seg inn med sitt fødselsnummer og personalia i ID-porten, men må oppgi barnets mobiltelefonnummer som har penger til gode i mobilkontoen. Men husk å ha barnets mobil tilgjengelig, da det kommer en kode på SMS for verifisering.

3. Kontroll av skjema

Før utbetaling finner sted må innsendt skjema kontrolleres av oss i Troms fylkestrafikk. Dette er viktig for å sikre at riktig kunde får utbetalingen, og at utbetaling til samme kunde ikke skjer flere ganger.

4. Personopplysninger

Utbetaling skjer gjennom Troms og Finnmark fylkeskommunens økonomisystem. Det kreves fødselsnummer, navn, adresse og bankkonto for å kunne gjøre utbetaling. Disse opplysningen lagres i henhold til gjeldende regelverk for personvern.

5. Utbetaling

Når utbetalingen er registrert i vårt system, skjer utbetalingen automatisk.

 

Har du utfordringer med dette, eller spørsmål?

Ta kontakt med vårt kundesenter på 777 88 777 eller via vårt kontaktskjema.

 

Til toppen